I drive an Audi V8 3.6l [PT] and just finished it with timing belt changes and other small things.
Now I have the problem that the oil pressure warning is always displayed in the car check. The car is started and after a short time the beautiful three-time beep ......
BUT : Oil pressure indicator over 5 bar ! Oil quantity also fine. Oil is 10W 60 of mannol.
Which encoder/sensor is now exactly responsible for this error message? Is that the single pole in the oil filter flange? Or which encoder/sensor still affects this warning ?
Unfortunately I just found "on the fast" nothing in the forum. If it's already been treated, then check it out (screw after 8h) .
Thank you for your help.
And one more question by the way: How do I read out the V8 3.6l switch 5-speed? Never before have I had to go to various V8's... Can you also read it with flash codes (like a 200 20v) ?
Hallo Stephan, das Check System reagiert auf den dynamischen Oeldruckgeber und auf den Oeldruckschalter. Ich würde den dynamischen Oeldruckgeber und den Oeldruckschalter erneuern. Wünsche viel Erfolg und wenn möglich eine Rück Info ob und wie die Instandsetzung zum Erfolg geführt hat. mfg. Gerd
Ersetzen werde ich den 2 poligen Geber jetzt aber auch. Werde zwar sehen, ob er noch funktioniert (meine Aktionen haben spuren hinterlassen), aber getauscht wird dieser, sobald der bestellte dann angekommen ist.
Den oberen einpoligen Geber hatte ich schon getauscht, somit wird der Fehler also eher beim Kabel liegen. Dann werde ich dieses Mal prüfen ... - Ich hasse Elektrik....
Hallo. Auch hatte ´mal ein Audi von mir einen Kabelbruch kurz nach dem Kabelstecker - war dann "Vollausschlag" beim Öldruck angesagt. Äusserlich hat man diesen nicht erkannt - war unter der Isolierung.