Additional transmission oil cooler install

3 posts · 1,956 views · started

Original: German · machine translated
Hello together some time ago I had read here in the forum a post in which was described how and which gearbox added oil cooler was installed on an A8.
Unfortunately, this threat no longer finds or exists. (Search function unsuccessful )
Question has someone installed an additional (except for the gear oil cooler installed as standard in the water cooler) cooler on his car and can I give in this regard "help" regarding laying connection parts etc.?
Thank you in advance.
WhatsApp
Ich las vor einiger Zeit mal einen sehr gut dokumentierten Umbau diesbezüglich... habe mal kurz das Internet bemüht und folgenden Link gefunden:

http://www.a8-freunde.com/thread.php?threadid=2254 ... leider muss man mittlerweile dort registriert sein...

Soweit ich mich erinnere war die Umrüstung zweistufig:
1) Getriebeölkühler direkt eingebaut , Testlauf..
2) Nachträglicher Einbau eines Thermostates, um nicht auch das kalte Öl sinnlos zu kühlen
Das Ergebnis waren signifikant niedrigere Temperaturen (würde ich einen D2 kaufen wäre das die erste Maßnahme die ich ernshaft mit den Gurus diskutieren würde).
WhatsApp