Squeaking and no end

6 posts · 1,369 views · started

Original: German · machine translated
My V8 is still at squeaking...I just found time to take off a rear wheel...a little spray oil here and there...(also the shock absorber) and it made it seem almost gone...hands washed, moved, put in the car..swupp...it was back...

The strange thing is, when it rains (I don't even have to drive) squeaking and creaking is as good as gone...in the warm and dry weather it's especially bad. Mine has level control and that's why I can't even throw out the rear dampers out of suspicion, because it's quite expensive..If someone still has an idea or a few cheap parts then always come up with it...

Michael
WhatsApp
Bei mir wars die Feder vom Bremskraftregler!
Eingefettet und weg war das quitschen!
WhatsApp
...gibt es bei Niveauregulierung aber nicht...schade eigentlich...wenn es das nur wäre
WhatsApp
Das können auch die Gummis an den Hinteren Stabis oder wie die heissen sein.
Das war bei meinem 200TQ auch so. Kaum habe ich mich rein gesetzt hat es hinten gequitscht. Und wenn es geregnet hat war es nicht mehr so laut da die Gummis ja nas waren.
WhatsApp
Bei mir war es der Stabi auf der linken Seite. Der Stabi ist auf drei Seiten mit selbstschmierenden Lager fixiert. Eines der Lager (Z) Achse quitschte. Muss es alle zwei Wochen mit Kriechoil beruhigen. Habe keine Lust die Lager jetzt zu wechseln.
Ruedi
WhatsApp