Hi guys, I'm new here and I finally signed up for it (without pseudonyms). i
I hope for a welcome recording here with you, as I am usually at home in the 44 forum. Because I have an Audi 100 NFL 2,3, Bj. 90, who now gets various upgrades. Of course, these are only possible because there are your cars, the Audi V8. Even buying in I dare not, the Audi workshop of my trust (except the prices o.k.) advises me not to. You hardly have (if any) anyone who knows this technique. With the 100s, it's still very easy.
Such a component of my "up-grade" is a very well-preserved electr. Heckrollo. This doesn't make any special noises and works quite well, but... the last cm before entering the cover is stuck to the right side of the fabric corner, so where the cut-out for the drive-in is already finished. When I push this page minimally, it flashes into the cover.
Is it possible that the part must be aligned during installation?
I put the two fastening nut in the trunk, try it very hard, then let it loose. There's no difference. 1-2 it works perfectly, then the motor pulls the roller back in a little bit (so I guess ).
If you have no solution, I will reduce the "disturbing" carpet edge with a carpet knife.
Thank you very much
Greetings Jörg De. from Bielefeld
Problem with electr. Rear roller
4 posts · 447 views · started
Hallo Jörg.
Willkommen in der V8-Ecke.
Wurde bei diesem Rollo vielleicht erst der Motor ausgewechselt? Es könnte sein, dass die beiden "Scherenarme" nicht synchron laufen! Dann kann so ein Stoffverzug entstehen.
Keinesfalls den Stoff per Cutermesser etc. bearbeiten, sondern der Ursache auf den Grund gehen!
Gruß Manfred M.
Willkommen in der V8-Ecke.
Wurde bei diesem Rollo vielleicht erst der Motor ausgewechselt? Es könnte sein, dass die beiden "Scherenarme" nicht synchron laufen! Dann kann so ein Stoffverzug entstehen.
Keinesfalls den Stoff per Cutermesser etc. bearbeiten, sondern der Ursache auf den Grund gehen!
Gruß Manfred M.
Und Jörg, benutze mal die Suchfunktion. Ich meine mich zu erinnern, das es hier kürzlich ein änhliches Problem gab.
Grüss, Eric
Grüss, Eric
Hallo
Ich habe mal das problem gehabt, das der stoff auf der hutablage gelegen ist, und es nicht eingezogen hat. Also ich habe dan das ganze aussenanderer geschraubt, und der rolle sellber kan man spannen, also mus man es aus der führung aushebeln, und mint eine zange spannen und so wider in de führung einsetzen, aber nicht zu viel spannen, weil es dan nicht mehr schafft es ganz auszufahren.
Mfg
Lorant
Ich habe mal das problem gehabt, das der stoff auf der hutablage gelegen ist, und es nicht eingezogen hat. Also ich habe dan das ganze aussenanderer geschraubt, und der rolle sellber kan man spannen, also mus man es aus der führung aushebeln, und mint eine zange spannen und so wider in de führung einsetzen, aber nicht zu viel spannen, weil es dan nicht mehr schafft es ganz auszufahren.
Mfg
Lorant