Benny
Om du ser over i tråden ser du at han har prøvd det, men tipset er absolutt ett bra tips..
(Danish friend suggesting a separate grounding wire - But this has allready been attempted without further luck....)
Svein:
Som jeg skreiv så er den første indikasjonen på at lambdaen lever at signalet (volten) du leser av på den svarte ledningen flukturerer. vanlige verdier jeg har vært borti på S6 4,2 AEC og 100 2,8 Q (denne har to) er at signalet skal flukturere/ "svinge" rundt 0,6 volt. (Mål imellom jord på karrosseriet og den svarte signalledningen) dvs opp til ca 0,8-0,9 og så ned til 0,3-0,4 volt. Jo varmere den blir, jo fortere svinger signalet. Dersom den gjør det kan du "friskemelde" lambdaen. Det er viktig i feilsøkingen at du får "røyka ut" om dritten funker eller ikke. Det er ikke "bankers" at deler du kjøper funker 100% . Dersom den gir det signalet jeg beskriver kan du fortsette.

Har du forresten lest ut feilminnet på bilen noen gang?
In English:
As I wrote: the first indication of life from the Lambda is that the Signal (Voltage) You can read from the black wire is fluctuating/Oscilating. Values I`ve been aquainted with on S6 AEC and 100 2,8 (This actually has two sensors) is that the signal should Oscillate around 0,6 volt. (Measure between ground on the chassis and the black signalwiere) In other words: signal should reach 0,8-09 volts and then return to 0,3-0,4 volts. The warmer it gets, the quicker it oscilates. If it does - the Lambda is fat and happy, and you should proceed... don`t settle just because you have replaced it. Measure and find out for real that it works or not. throwing parts at it is just expensive.

Have you ever attempted to download the fault memory?
Best regards from Eidsvoll Norway
psb