Vorheriges Thema
Nächstes Thema
Thema drucken
Bewertung: 1
stranger
OP Offline
stranger
I have purchased a used Webasto heater for my '92 V8 4,2. It comes from a V8, but unfortunately the hoses and fittings for the coolant circuit are not complete. I am therefore not sure exactly where to connect the hoses. I have the one-way valve, that is attached to the heat exchanger for the defroster, and the thermostatic valve at the heater is also there. As far as I can see in the coolant circuit diagram, there is supposed to be a T-piece somewhere, but I don't know where. A picture would be very helpful, or a description of where the hoses belong.

Best regards

Jesper Nathan

addict
addict
Hello,

do you need the repair documentation? There is a quite good description (unfortunately in german only). If it´s ok for you I´ll send it via e-mail.

By the way: you need a 2-way valve if you have a V8 with climate control. The T-connector should be placed between motor, themostate and the backflow-preventer-valve.

Tach, Berthold "Wer noch klagen kann hat noch nicht alles verloren"
stranger
stranger
Hej Jesper

Hvis du melder dig ind i Audi klubben i Danmark
er der fler der kan hjælpe dig.

Audi V8 1991
stranger
OP Offline
stranger
>Berthold,
thanks for your reply. I already have the repair documentation. I have ordered the missing parts for the coolant system, so I think I will figure it out.

>Jan,
jeg har overvejet at melde mig ind i audi-club.dk igen, har været medlem engang. Hvis der er andre, som også kører V8, kunne det være interessant.

stranger
stranger
Hej

Jeg mener vi er ca. 5 - 6 der har V8

Hilsen Jan

Audi V8 1991
stranger
stranger
hej jeg hedder jens chr og kommer fra himmerland, jeg har en v8 fra 88 der er ombygget til en 93. kunne være dejligt at møde nogen andre med en v8 i audiklubben

stranger
OP Offline
stranger
Hej Jens Chr! Jeg udfyldte en indmeldelsesblanket til Audiklubben for et par uger siden, men har intet hørt. Men hvis der er noget du, eller andre V8 ejere vil snakke om, er det jo bare at skrive et indlæg her, eller sende mig en PM. Jeg har vedhæftet et billede af min vogn, den er dog blevet sænket siden.

123822-JESPER_V8_DK.jpg (0 Bytes, 234 downloads)
stranger
stranger
Hej til dig Jens Chr og Jesper.

Du sender bare en PM til PEB fra Audi klubben, så får du svar
med det samme.

Jeg er Jan-DK på Audi klubben.

124034-V8-HB.JPG (0 Bytes, 244 downloads)

Audi V8 1991

Moderiert von  Manfred H., Manfred M., Thorsten D 

Link in Zwischenablage kopiert